سپندارمذگان بر بالا عشاق عزیز گرامی باد.

by

2-hearts

با درود وشادباش بمناسبت فرارسیدن  سپندارمذگان روز عشاق ایرانی

از مدتی پیش تصمیم داشتم چند قطعه موسیقی زیبا را بمناسبت روز عشاق ایرانی در بالاترین لینک کنم که متاسفانه   با توقف بالاترین این کار عملی نشد .بهمین جهت اجبارا طی همین پست چند قطعه موسیقی زیبای عاشقانه را  به تمامی بالاعشاق گرامی تقدیم میکنم. ضمنا علت پافشاری  در مورد بزرگداشت سپندارمذگان را   در انتهای مطلب توضیح دادم.;)

1)  اولین ترانه پیشنهادی   یک آهنگ از یک خواننده بسیار پیش و پا افتاده است که در بین آهنگهای بی مایه و کم ارزشی که خوانده این مورد استثنائی وبسیار زیبا است و احتمالا بهترین آهنگ برای روز سپندارمزگان خواهد بود با نام کی به اندازه من دوست داره؟.شعر نسبتا زیبائی داره ولی موزیکش فوق العاده است.(البته این نظر شخصی منه اماایکاش این ترانه زیبارو یکنفر با صدای بم اجرا میکرد مثلا سعید عرب ).

2) پیشنهاد دوم من یک قطعه موسیقی کلاسیک بنام رومانس گمنام است که البته در بالاترین لینک شد و تا این لحظه بیشتر از 450 بار دانلود شده که بسیار باعث حوشحالیم   شده.

3) پیشنهاد بعدی من بمناسبت روز عشاق ایرانی الهـــــــــه ناز بروایت بهزاد میرخانی است که البته میتوانید اصل این آهنگ زیبارا با صدای مرحوم بنان نیز گوش داده و از آن لذت ببرید(البته این ترانه هم در آخرین ساعات حیات بالاترین ارسال شده بود).

4) انتخاب بعدی  شاهکاری ازبداهه نوازی های مرحوم  استاد عبادی در دستگاه راست پنجگاه است که علیرغم طولانی بودن بسیار شنیدنی و زیباست.

5) موسیقی بعدی مــــرغ سحـــــر یکی از نام آشناترین و ایرانی پسند ترین عاشقانه هاست که البته میتونید به یک اجرای زیبای دیگرتوسط تکخال  آواز ایران استاد شجریان گوش کنیدو یا به اجرای زنده تصویری با کیفیت متوسط نگاهی داشته باشید.و شاید هم بخواهید به مرغ سحر با صدای پوران و شهیدی گوش کنیدو یا احیانا به اجرای زیبای دیگری از مرغ سحر گوش کنیدو یا اجرای دیگری با صدای سالار عقیلی و یا اجرائی با صدای بانو هنگامه اخوان .

6) مورد بعدی پیشنهادی ترانه زیبای مراببوس با صدای هادی گل نراقی است که واقعا حیفه با صدای دیگری شنیده بشه .

7)  هفتمین ترانه پیشنهادی ترانه زیبای    دیگه عاشق شدن ناز کشیدن فایده نداره از کوروس سرهنگ زاده است که امیدوارم از شنیدنش لدت ببرید.

8) مورد آخر هم ترانه شــــب انتظـــــــار از داریـــوش رفیـــعی است

sepand-001

از بین ترانه ها و موسیقی های فراوانی که انتخاب کرده بودم این هفت مورد رو بیشتر پسندیدم . شاید بعضی از این ترانه ها به مذاق بالاجوانها خوش نیاد ولی مطمئنم بالا میانسالها ازش خیلی لذت خواهند برد.ضمنا قبول دارم که موزیکهای انتخابی هیچ تناسبی در مورد نوع و محتواو سبک  با هم ندارند ولی نظر شخصی من اینه که زیبائی موسیقی این مسائل رو خودبخود حل میکنه .

اما پافشاری من برای زنده نگه داشتن سپندارمذگان  بیشتر به این علته که چند سال قبل بطور اتفاقی  فهمیدم در هیئات مذهبی و اصولا هرجا که با ایرانی بودن ما سرخوش ندارند بر ضد این روز بسیار صحبت میشه یک جنگ تبلیغاتی منفی بی سرو صدا بر علیه این روز خجسته در جریانه و بعضی از اشخاص مذهبی تا آنجا با این روز مخالف هستند که ولنتاین رو به این روز  ترجیح میدن .

به همین علت برای زنده نگه داشتن این روز حداقل من که زاده این روز هستم باید تا جائی که برام امکان داره در موردش تبلیغ کنم و نگذارم که از خاطر ها بره یا روز عشاق کشورهای دیگه جای اون رو بگیره .

سپندارمذگان روز عشاق ایرانی بر همه ایرانیان  مبارک باد

bishilepile

پ ن 01 : باید این نکته را متذکر بشم که اشتباها بجای حسن گلنراقی هادی گلنراقی نوشتم که همینجا تصحیح میکنم و عذر خواهی

و همینطور از جناب فضولباشی گرامی که این اشتباه منو متذکر شدند هم صمیمانه تشکر میکنم.

پ ن 02 : از سردار آریو برزن عزیزو گرامی که یاد اور شدند که سپندارمذگان با دال ذال نوشته میشه سپاسگذارم و در متن این پست تصحیح کردم .سردار آریو برزن همیشه نسبت به من لطف داشتند و همینجا از توجه ایشان تشکر میکنم.


11 پاسخ to “سپندارمذگان بر بالا عشاق عزیز گرامی باد.”

  1. فضولباشی Says:

    درود خودم بر شما!
    اول اینکه آهنگ مورد علاقه من رو درست حدس نزدید! از نظر جالب بودن کوروس سرهنگ زاده را پسندیدم!
    مراببوس حسن گلنراقی که نمیدام چرا وردپرس شما اشتباه نوشته هادی شاید کمی بیشتر از مرغ سحر دوست دارم! در کل این گلنراقی انسان جالبی بود! یک ترانه در زندگیش خواند که آن هم جاودانه شد …
    ==========================

    جناب فضولباشی گرامی
    بنده نوازی فرمودین
    حق با شماست من اشتباه تایپ کردم و پوزش میطلبم
    طبق فرمایش شما حسن گلنراقی درسته که برای احترام به شما در پست دست نمیبرم و در پی نوشت توضیح خواهم داد
    اما من دو آهنگ از حسن گل نراقی سراغ دارم که آن دومی آهنگ( ستاره مرد )هستش که در این آدرس میتونید گوش بدهید
    http://www.freewebs.com/sazoavaz/hasan%20golnaraghi.htm
    که البته میشه گفت قسمت دوم همان مرا ببوس هستش
    از دقت شما ممنونم و از اینکه وبلاگچه حقیر رو منور کردید سپاسگذارم

  2. مینو صابری Says:

    سلام
    اول بگم تولدتون مبارک🙂
    چه روز خوبی به دنیا اومدین🙂
    برای همینه که وجودتون لبالب از عشق و احساسه که این ترانه های زیبا رو انتخاب کردین
    دستتون درد نکنه کلی خاطره زنده شد
    با مهر و دوستی
    مینو
    ==========
    سرکار بانو صابری
    مزین فرمودین
    از محبت شما ممنوم
    و اگر این آهنگها باعث بشه که خاطرات خوب گذشته زنده بشه که واقعا جای خوشبختیه
    بازهم سپاس

  3. یکی یدونه Says:

    درود بر آلبالوی عزیز
    من هم تولدت رو تبریک میگم و آرزو دارم که همیشه سلامت و تندرست باشی عزیز(راستی من هم بهمنی هستم🙂 )
    از اینکه در زنده نگه داشت این روز همت به خرج دادی دوصد درود بر شما
    جدن چه رسوم خوبی داریم که داریم کم کم فراموششون میکنیم
    ارادت
    =================
    یکی یدونه عزیزو گرامی
    ممنون از توجه شما
    از لطفتون بی نهایت سپاسگذارم

  4. poshtekooh Says:

    سلام آلبالوی عزیز – خیلی مخلصیم و دلمون هم تنگ شده حسابی برای بالاترین و گپی که با دوستان میزدیم

    آهنگهایی که گذاشتی یه چندتاییش مانند نوری بود بر تاریکخانه عشقهای قدیمی! لامصب وقتی نور رو میتابونی یه چیزایی میبینی که جیگرت رو میسوزونه و حسرت یه بار دیگه تجربه کردنش رو به دلت میزاره!

    مخصوصا کوروس سرهنگ زاده که برای من عجیب خاطره انگیزه!
    آخرین باری که این آهنگ رو شنیدم تو جشنواره فیلم فجر 3 سال پیش بود برای فیلم مینای شهر خاموش با بازی عزت الله انتظامی که با گذاشتن این آهنگ به خاطرات دوران جوونیش سیر میکرد و عالمی داشت! (پیشنهاد میکنم اگه دسترسی داری این فیلم رو ببینی)

    به هر حال ممنون از تابش نورت!
    بر شما هم مبارک!
    =============
    ممنونم دوست گلم
    بالاترین ممکنه خاموش شده باشه اما دوستیهائی که پای لینکها ایجاد شده هیچ وقت متوقف نخواهد شد
    خوشحالم که بعضی از آهنگها مورد پسندتون قرار گرفت
    شاد و دلخوش باشی همیشه

  5. مجله خبری Gajamoo Says:

    سلام داش مسعود.
    تولدت مبارک.
    امیدوارم در کنار خانواده ی محترم حداقل تا 100 سالگی روزگار بکام همه تون شیرین باشه.

    آخ که من عاشق الهه ی ناز استاد بنانم و باید خدمت شما عرض کنم که بیشتر باهاش زندگی می کنم.

    از اون بداهه نوازی استاد عبادی نگو و نپرس.

    البته از مرغ سحر هیچوقت خوشم نیومد و چراشو نمی دونم.

    در هر حال بار دیگر این دو روز خجسته رو هم به شما و هم به دیگر اعضای خانواده شما تبریک میگم .

    تـــــــــــــــــــــــــــولدت مبـــــــــــــــــــــــــــــارک داش مســــــــــــــــــــعود
    ========================================
    bishilepile:دوست ارجمندم
    گجموی بزرگوار
    از لطفت سپاسگذارم و از توجهت ممنون
    نمیدونی چقدر از این که از تعدادی از آهنگهای انتخابی لذت بردی خوشحالم.
    الهه ناز استاد بنان رو که فرمودی باهاش زندگی میکنی واقعا یکی از شاهکارهای دنیای موسیقی ایرانیه و هر کسی که این موسیقی زیبارو دوباره نوازی میکنه یه جور دیگری زیبائیهاش رو برخ میکشه.
    اما گفتی که از بداهه نوازی استاد عبادی لذت بردی که باید عرض کنم من شخصا گرفتارش هستم تقریبا روزی نیست که چند بار گوش نکنم و هردفعه با این که تمام آهنگ رو حفظ هستم برام تازگی و طراوت داره.
    بازهم از توجه شما سپاسگذارم و بسیار لطف کردی

  6. اولین فیلمی که می خواستم در یک دبیرستان دخترانه بسازم | Gajamoo Says:

    […] . ن آقا مسعود تولدت مبارک <!– /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal […]

  7. naznazi Says:

    من الهه نازو خيلي دوست دارم،
    تولدتون مبارك، يه سبد پر از گل نرگس با كلي آرزوي خوب براي شما…
    ==================
    bishilepile:
    هموطن عزیزوگرامی
    لطف کردید بسیار از محبت شما سپاسگذارم

  8. آیراز Says:

    سلام بر دوست صمیمی آلبالو عزیز;
    آقا از موقعی که این بالاترین رو ازما گرفتند، دیگه فرصتی برای گپ زدن با دوستان عزیزی چون شما کمتر بدست میاد، به هر روی کامنت شمارو در زیر مطلب سرور خوبم گجمو نازنین خواندم،دیدم یادی از این حقیر کرده اید،خواستم از بهر ارادت تشکری کرده باشم،امید آنکه بار دیگر همدیگر را در بالاترین ملاقات کنیم.
    از آهنگهای انتخابی شما به مناسبت سپندارمزگان ایرانی بسیار سپاسگزاری می کنم ،واقعا» که دست مریزاد، مارو بردی به حال و هوای دوران کودکی و رادیو ایران و ……
    درود به شرف پاکت.
    آیراز.
    ================
    bishilepile:آیراز عزیز و گرامی
    درود بر شما
    نمیدونی چقدر خوشحال شدم وقتی که دوست عزیزمان گجمو اعلام کردند که شما همان آیراز خوب و خونگرم و صمصمی بالاترین هستید.
    ارادت من بشما انتها ندارد و خلاصه از مدتی که بالاترین متوقف شده از مصاحبت با شما محروم شده بودم که خوشبختانه سعادت نصیب من شد و دوباره با شما همکلام خواهم شد. البته درحدود دو هفته آخر حیات بالاترین هم شما لینکی ارسال نفرموده بودید که امید وارم بر اثر مساله خیر بوده باشه (اینو گفتم که بدونی همیشه بدنبال مطالب خوبت بودم و پیگیر)
    albaloo
    بهرحال منور فرمودی و این صبح شنبه مارو شاد کردی دوست گلم .
    هرجا که هستی برات آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم که بتونیم دوباره باهم باشیم و من بازهم از محضر شما فیض ببرم

  9. آیراز Says:

    با سپاس و درود فراوان به پیشگاه آلبالوی عزیزم;
    درقبال این همه لطف و مهربانی شما نازنین ، شرمنده ام که چیز قابلی ندارم که تقدیم کنم جز همین چند سطر .
    گرامی ، فرموده بودید در چند روز آخر حیات بالاترین لینکی نفرستاده بودم،باید عرض کنم که درست در همان روزها،اینترنت منزلم به دلیل مشکلات فنی فطع شد و تا امدیم موضوع رو رفع و رجوع کنیم ،ناگهان برخوردیم به هک شدن بالاترین و مابقی قضایا…
    دست سرور عزیزم گحمو درد نکند که زمینه ساز این ارتباط مجدد شدند.
    انشاءالله که مجددا» بتوانیم در خدمت دوستان نازنینی چون شما گرامی و گجمو بزرگوار باشیم.
    بدرود.
    ==========
    bishilepile:
    دوست عزیزم
    لطف دارید و ممنونم از حسن نظر شما
    البته من کجاو گجمو کجا ! گجمو آن بالاهاست و من این پائینها.
    خلاصه اون کنارمنارها مرا هم بعنوان نخودی قبول بفرمائید منت گذار خواهم بود

  10. کارتون های دوران کودکی من | Gajamoo Says:

    […] . ن از دوستان عزیزم چه آنهایی که وبلاگ دارند مثل : بی شیله پیله ی عزیز گیلانیکای گلم سعیدخان پشت کوهی توکای مهربون دلزده ی […]

  11. مسعود مشهدی Says:

    اقا تولدت مبارك باشه
    خوشحالم كه هم نام مني🙂
    ====================
    bishilepile:
    شاتوت عزیزم
    لطف فرمودی ممنون از این که سری به فقیر فقرا زدی
    سپاس

پاسخی بگذارید

