یه شب مهتاب

by

تقدیم به سرکارخانم پونه یداللهی که زحمتهاشون رو هیچ جور نمیتونم جبران کنم

یه شب مهتاب ماه میاد …..

نمیدونم چرا تو مدت زمانی که جلوی آموزشگاه موسیقی پارس تو ماشین نشسته بودم تا ساعت 8 شب بشه و کنسرت دخترم و همکلاسی هاش شروع بشه همش این آهنگ مرحوم فرهاد بهراد تو ذهنم موج میزد.

یه شب مهتاب یه شب مهتاب

یه نگاه به آسمون کردم تو آسمون کثیف و غبار آلود شهر تهران با ساختمونهای دراز و بی قوارش هم خبری از مهتاب نبود.

اما وقتی که وارد سالن کنسرت مجموعه پارس شدیم نور مهتاب رو دیدم .سالنی که دخترا و پسرای شهرمون میان و با دلای پاکشون و سر پنجه های تازه جون گرفتشون موسیقی رو که پدراو مادرای ما بزرگترها ازمون دریغ کرده بودند رو مفت و بی منت بهمون هدیه میدن.

تا اونجا نباشی و برق چشای این دختر پسرای پاک رو نبینید نمیتونید تصور کنید که من دارم چی میگم.همشون لبخند بلبشونه و چشاشون تو چشم مربیشون .وقتی که نتها بالا میرن انگار نفس تو سینشون حبس میشه .وقتی که یه قطعه زیبارو میزنن بعدش نگاه به چشمای مربیشون میکنن انگاری که با نگاشون میگن آره دیدی این همه زحمتت رو چه خوب جواب میدیم .مربی ها میخندن و قطره های اشک گوشه چشم پدراو مادرائی که موسیقی رو این هنر ناب رو از فرزنداشون دریغ نکردن میره که سرازیر بشه.

چه شبیه این شبای کنسرت . نور مهتاب زیاده خیلی زیاد ولی چشماتو نمیزنه .ماه میاد تو خواب نه ماه میاد توی واقعیت .نمیدونم چطوری این بزم ساده و بی آلایش رو براتون توصیف کنم.

بهرحال اون شب توی اون سالن غوغائی برپا بود و بچه ها هم چون جشن فارغ التحصیلی از اولین مرحله آموزش موسیقیشون بود سنگ تموم گذاشتند.مربیها هم  بسیار شاد بودند چون بچه ها حتا بدون یک نت اشتباه کنسرت رو به آخر رسونده بودند.

بعد از کنسرت به سمت خانم پونه مربی کلاس دخترم رفتم و تشکر کردم و در مورد ساز اختصاصی  پرسیدم و می خواستم بهش بگم که من بخاطر این دو سالی که به دخترم موسیقی یاد دادید میخوام دستتون رو ببوسم ولی نشد .جور در نیومد اطرافمون شلوغ بود و نمیشد .به همین خاطر دوست دارم اگه یه روزی خانم پونه این مطلب رو بخونه بدونه که من از راه دور بخاطر تمام زحمتهائی که  کشیده ازش متشکرم و از همین راه دور دستش رو میبوسم.

bishilepile

یک پاسخ to “یه شب مهتاب”

  1. gajamoo2 Says:

    سلام.
    بابا هنرمند،دختر هنرمندتر.
    خدا واست نگهش داره.
    دوست داریم بی شیله پیله جان
    ================
    bishilepile:
    دوست گلم
    همین که شما میای اینجا سری بدوستان میزنی خودش یه دنیاست
    میدونم با وقت کمی که داری خیلی سخته ولی بزرگواری دوست من
    خوش اومدی قدمت روی چشم

پاسخی بگذارید

