خانم دکتر شما که باسوادی و با کلاسی دیگه چرا؟

by

چند شب پیش داشتیم از دیدن یک فیلم نه چندان دلچسب برمیگشتیم . در واقع به همراه سه عزیزی که هرسه از طایفه نسوان میباشند و حقیر هم افتخار همراهیشان را داشتم.کنار راننده   جلو نشسته بودم و نفر پشت سری من یک خانم دکتر بسیار موفق و امروزی بود .  دست برقضا راننده محترمه تو خیابان دولت  ورود ممنوع پیچید به سمت پائین (اولین چهارراه خیابان دولت از سمت شریعتی). این خیابان هم از آن خیابانهای خردرچمنه و وقتی که کسی خلاف میپیچه داخل این خیابان واقعا اوضاع به هم میریزه چون ابتدای خیابان کمی پهنه ولی جلو تر که میری بسمت جنوب بطور ناگهانی خیابان باریک میشه و تداخل اتومبیلهایی که از سمت پائین به بالا حرکت میکنند با اتومبیلهائی که ورود ممنوع  میپیچند داخل این خیابان واقعا اعصاب خورد کن میشود.

ولی اعصاب من وقتی خرد تر شد که راننده محترمه فرمودند که این خلاف پیچیدن خیلی مهم نیست بشرطی که خیابان براثر ماشینهائی که از طرف مقابل می آیند تبدیل به اتوبان نشه. شنیدن این حرف از زبان یک خانم با تحصیلات ,عالیه برای من یکم سخت بود و داشت کم کم از توی گوشام دود خارج میشد.

گفتم که خلاف پیچیدن توی یک خیابان خلافه و فرقی نمیکنه حتا اگر نصف  شب هم باشه و خیابان خلوت هم باشه بازهم نباید خلاف پیچید یا باید قانون رو رعایت کنیم یا اصلا دیگه هیچ چیز نباید برامون مهم باشه که باشنیدن جمله خانم دکتر این ماجرا که پشت سرمن نشسته بود از توی گوشام نه دود که آتش خارج شد.

خانم دکتر فرمودند که نمیدونی چه کیفی داره این خلاف رفتن .و سرکار خانم راننده هم حرف ایشان را تائید کردند و منهم که داشتم از سنگینی این ادعا منفجر میشدم گفتم که آخه خانم دکتر شما چرا این حرف رو میزنی ؟ شما که تحصیلات عالیه داری شما که روزگاری شاگرد اول بوعلی بودید شما که همان خانم دکتری هستید که روزکاری در بیشتر بیمارستانهای همدان بعنوان خانم دکتر ریزه میزه ی مورد احترام تمامی رزیدنتها و اساتید و متخصصین بودید   چرا این حرف رو میزنید؟

اگر کسی که سواد درست درمون نداره و مطالعه نداره  این حرف رو بزنه خوب ادم میگه طرف نمیدونه  نخونده تجربه نداره ولی شما که ….

واقعا فرق بین این خانم دکتر با من بیسواد بی تجربه بی مطالعه بدون فرهنگ  لاابالی و هزار چیز دیگه   چیه و چه فرقی بین این دونوع شهروند وجود داره ؟

آیا اینهمه تحصیلات و زحمتهای شبانه روزی و تداخل با قشر پزشکان جامعه و افراد با مدارج علمی بالا نباید در رفتار و فرهنگ آدمها اثری داشته باشه ؟

الله اعلم

Bishilepile

برچسب‌ها: , , , ,

7 پاسخ to “خانم دکتر شما که باسوادی و با کلاسی دیگه چرا؟”

  1. shayan Says:

    سلام من شایان هستم
    وبلاگی دارم عاشقونه – ادبی – فرهنگی و مایلم با شما تبادل لینک کنم
    اگر شما نیز مایل بودین در وبلاگ من در قسمت نظرات اعلام کنید
    با تشکر شایان
    http://www.aviiin.blogfa.com
    =================
    bishilepile:
    شایان عزیز
    خیرمقدم
    با افتخار لینک شماره ثبت میکنم و مطمئنا خدمت خواهم رسید

  2. سروش Says:

    البته آخراش شکسته نفسی کردی ولی مطلب جالبی رو مطرح کردی
    ======================
    bishilepile:
    سروش عزیز
    خیر مقدم
    آدم وقتی میبینه که اشخاصی که بهرحال مدارج علمی بالا دارند
    سطح توقعش بالاتر میره
    شخصا معتقدم که اشخاصی که پزشک هستند مخصوصا باید در جامعه نمونه باشند
    البته میدونم که خانم دکتر قضیه که حتما به وبلاگم سرمیزنه ممکنه ازم دلخور بشه
    ولی خوب ما ملت از جامعه پزشکان انتظار داریم
    ممنون از توجهت

  3. gajamoo2 Says:

    سلام البالوی عزیز.
    یعضی از مسائل بر می گرده به کودک درون و هیچ کاریش هم نمیشه کرد.
    با اینکه تقریباً هم سن و سالیم گاهی اوقات کارهایی از من سر می زنه که شاید آیلار خانوم نازن مرتکب چنین عملی نشه.
    زیاد سخت نگیر داداش.
    ==================
    bishilepile:
    گجموی بزرگوار خیرمقدم عرض میکنم
    قربان بنده نوازی فرمودین
    با این همه شلوغی و فرصت کم سری به این وبلاگ نحیف و کم مقدار ما میزنید
    واقعا سپاسگذارم
    بله با شما موافقم
    ولی توی وقت شلوغ خیابانها با مردمی که اعصاب ندارند و ….
    ولی چشم سخت نمیگیرم عزیز
    کی جراتش رو داره رو حرف گجموی عزیز حرفی بزنه قربان
    بازم ممنون

  4. طاهره Says:

    ما شما را لينک کرديم شما نيز ما را با نام

    به روز ترين سايت پارسي

    http://p30google.com

    لينک کنيد
    =============
    bishilepile:
    دوست عزیز
    من نمیدونم منظورتون چیه
    من چطوری شمارو لینک کنم؟
    اگه بفرمائید چشم روی چشمم

  5. demdis8 Says:

    سلام بی شیله پیله جان!

    مطلب خوبی نوشتی
    به نظر من ………….نه حتا اگه دکتر باشه، خودت بهتر میدونی که آدم -مخصوصاً تو این سیستم آموزشی- مدرک میگیره، ولی اگه خودش نخواد…..م نمیشه!
    ==================
    bishilepile:
    دوست گلم
    خیر مقدم عرض میکنم
    شما مثل اینکه کمر بقتل ما بستید
    یوقت خانم دکتر این کامنت شمارو می بینه و باقی ماجرا
    ولی باید در مورد این خانم دکتر بگم که:
    یکی از بهترین دکترهائیه که من تو زندگیم دیدم از اون پزشکائی که با بیمارش رنج میکشه
    و بعداز اینکه فهمید بیمارش چقدر داره عذاب میکشه شروع میکنه به مداواش
    در زمان تحصیلش یکی از بهترینهای گروه حودش بود
    یکبار در همدان زمان تحصیلش برای یک مداوا مارو به یک بیمارستان برد
    ووقتی که رفتار دکترهای فوق تخصصی رو با ایشون دیدم فهمیدم که چقدر مابین اونها محترمه و چقدر قبولش دارند
    با این که تخصصش چشم نبود ولی متخصصهای چشم بازهم با خودش صحبت میکردند و با خودش صلاح مشورت میکردند
    بهرحال ایشون تو حرفه خودش یک غوله واز بزرگانه واز اون دسته دکترهاست که ما اصطلاحا میگیم دستشون خوبه یعنی با نگاه اول تشخیص میده که مشکلت چیه و با انرژی زیادش بیمارش رو مداوا میکنه
    البته درمورد بحثی که شد چون جمع بسیار خودمونی بود این جمله رو گفت و در این میان بقول گجموی عزیز نباید زیاد سخت گرفت ولی در اصل منظور من این بود که جامعه ما از اشخاص با سوادش انتظار بیشتری داره و این اشخاص هستند که میتونند فرهنگ صحیح رو یما یاد بدند
    دوست گلم لطف کردی
    پاینده باشی

  6. astm1834 Says:

    آقا جاااااان….ما نمبخوایم نمونه باشیم…ول کنین مارو…الگوهای فرهنگیتون رو هم جای دیگه دنبال کنین…/.
    ========================
    bishilepile:
    دوست خوبم
    خیرمقدم
    و اینکه اصلا موضوع نمونه بودن نیست
    موضوع عادی و معمولی بودنه
    در واقع حرف اصلی سر اینه که بابا ما هرکدوممون باید خودمون برای خودمون هم قانون باشیم هم دادگاه باشیم و هم نمونه یاشیم هم پلیس باشیم هم همه چی خودمون برای خودمون باشیم
    لازم نباشه از اونور آب بیان برای ما فرهنگ سازی کنن یا نمونه بیارن
    شاید من بد نوشتم و شما برداشت دیگری کردید

  7. nader Says:

    دکتر تو بیمارستان و مطب باید نمونه باشه!
    و تو رشته خودش!
    بقیه مشکلات برمی گرده به مشکلات همه
    شرط آدمیت دکتر بودن نیست.

پاسخی بگذارید

