میان نقد ما با نقد ایشان تفاوت ….. خلاصه , خیلی تفاوت وجود داره!

by

مدتهاست که آرام و بی سرو صدا بحثها و نقدهــای دوستان عزیز در سایت بالاترین  را در زمینه های مخصوصــا مذهبی دنبال میکنم ومرتبا پیگیراین نوع از بحث ها هستم . ونیز گاهن به بحثهای قبلی که اکثریتشان را ذخیره کرده ام  نگاهی  انداخته  و دوباره خوانیشان میکنم.

و در این بررسی دوباره بحثهای مذهبیون و غیر مذهبیون, که اکثرا بصورت خاموش خودم هم حضور داشتم به یک نتیجه جالب توجه رسیدم و آنهم این  که دوستان  مذهبی  در تمام بحثها و نقدها که اتفاقا بسیار گرم و پرشور و حضور همیشگی دارند دارای یک نقطه ضعف اساسی هستند که دست بر قضا همیشه سعی شان بر  این است که خیلی هم در مورد آن صحبت نشود :

این دوستان اجبار دارند که زمینه بحثهایشانن را طوری ترتیب بدهند که در پایان دوباره به همان نقطه اول برگردند.

من و امثال من که مذهبی نیستیم و با مذهب هم خیلی مشکل نداریم حداقل این آزادی را داریم   که بعد از هر بحثی لزوما به نقطه اول  برنگردیم چرا که در بحثها ممکن است  نکته هائی را دریافت کنیم که اصولا نظرو نگاهمان را تغییرداده  و فکر و اندیشه هایمان راه جدیدی را پیدا کند ولی مذهبیون مطلقا چنین آزادی را ندارند.

این دوستان بالاجبار میباید در پایان به همان فکر و نقطه نظرات اولیه شان برگردند واجازه ندارند که در نظر و اندیشه هایشان هیچ گونه تغییری ایجاد کنند. .

خلاصه میان نقد  ما با نقد ایشان تفاوت ……………..

bishilepile

برچسب‌ها: , , ,

یک پاسخ to “میان نقد ما با نقد ایشان تفاوت ….. خلاصه , خیلی تفاوت وجود داره!”

  1. mehdij3 Says:

    مرسی – عالی بود

پاسخی بگذارید

